7 dallam, ami örökre az agyába égett a harminc felettieknek

Nem tudod honnan, de ismered. Minden egyes főcím dallama ott van a fejedben a Deltától egészen a Szeszélyes évszakokig. És titkon mindent imádod, vagy rettegsz tőle.

Panoráma – (Tangerine Dream: Choronzon) 

A műsor 1981-ben került először képernyőre, és főcím zenéje mellett a képi anyag is érdekes. Egy kommentelő érdekes infókat osztott meg a készítésről: “A főcím rendezője Gém György, az operatőre Szabó Gábor, én pedig a gyártásvezetője voltam. Teljes egészében itthon 35 mm-es filmre  forgattuk.  A főpostán a csőposta képeket, a metróban az alagút képeket a SZÁMALK-ban az írógépes snittet ( a háttérben az akkori szekrénnyi számító gépekkel) A kamera objektívjének a képét a IV-es stúdió kamera tárában vettük fel. A szem pedig egy világosító kolléga szeme. A mozgást úgynevezett pixillációs technikával hoztuk létre.”

Ablak – (Space: Final Signal)

Friderikusz Sándor így összegzi pár mondatban az Ablakot: “Nekem az Ablak egyet jelent Déri Jancsival. Péntekenként kora este gyakran azért ültem az „Ablak” elé, mert hihetetlenül elkötelezettje voltam – és vagyok – az élő adásnak. Déri – és még néhányan a műsorvezetők közül – azt a hatást tudták kelteni bennem, hogy mindaz, ami a műsorban történik, szinte kiszámíthatatlan, esetenként fésületlen, de ettől szép.”

Delta – (Tom Dissevelt-Kid Baltan: Song of the Second Moon)

Cimbora – (Cseh Tamás: Cimbora)

Szeszélyes évszakok – (Rick Wakeman: Pedra da Gavea)

Regionális híradó – (Presser Gábor: La Balletta no. 2.)

Presser Gábor művének jogait később a BBC vásárolta meg, így az esti világhíradójuknak a kezdőszignálja lett.

A HÉT – ( Vangelis: L’Enfant)

1981-től Vangelis 1979-es L’enfant című zeneműve volt a HÉT szignója, amely a Veszélyes élet éve című filmből lehet még ismerős.

betöltés...